ZAŠTO?

ZAŠTO?

Mladi igrači napuštaju Balet Narodnog pozorišta u Beogradu.

Mladi muški igrači su dragoceni svakom baletskom ansamblu, jer muških igrača ima manje nego balerina. Skoro svaki baletski ansambl ima poteškoća kako da obezbedi adekvatan broj partnera za svoje igračice.

Partnera?

Muški igrači koje je klasičan balet potisnuo u drugi plan, i osim bravuroznih solističkih varijacija dodelio im je ulogu kavaljera koji prenose preko scene svoje eterične princeze ili vile.

U savremenoj umetničkoj igri, ne samo da su ravnopravni, već često i dominantni.

NIKOLA TOMAŠEVIĆ je jedan od tih: ne samo da je lepa, snažna muška figura na sceni, nego je, što je najvažnije sjajan igrač.

U svojoj biografiji beleži, tokom dvadest godina igranja, 40 uloga, najčešće ključnih za predstavu u kojoj igra. Ne samo to, autor je scenskog pokreta u skoro svim beogradskim pozorištima, predavač na seminarima i pedagog savremene umetničke igre.

Bio je jedan od stubova Bitef Dance kompanije, i ansambla Baleta Narodnog pozorišta.

Ostvario je impozantne likove u predstavama Jasmin Vardimon… Gaja Vajcmana, Edvarda Kluga… Zorana Markovića, Maše Kolar… Ronalda Stankovića, Radu Poklitarua…

Brojne nagrade su priznanje njegovom talentu, kao Nagrada Udruženja beletskih umetnika Srbije SMILJANA MANDUKIĆ za najbolju interpretaciju u ublasti savremene umetničke igre u predstavama Narodnog pozorišta u Beogradu: ALEKSANDAR, ŽENE U D MOLU I DUGA BOŽIĆNA VEČERA, za ulogu u PRIČI O VOJNIKU Bitef Dance kompanije, i nagradaTERPSIHORA koju dodeljuje Profesionalno udruženje baletskih igrača, koreografa i baletskih pedagoga Srbije.

Nikola Tomašević napustio je Narodno pozorište pošto je odigrao svoju ulogu u predstavi KO TO TAMO PEVA.

2

ZAŠTO?

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *